Intretinerea unui sistem septic

Intotdeauna mi-au placut mai mult casele cu fose septice si apa de la fantana decat canalizarea si apa de la oras. Acest lucru se intampla pentru ca imi place ideea sa locuiesc mai departe decat se pot intinde orasele, din motive economice, cu retelele lor de canalizare. Imi place si ideea de a fi cat mai independent posibil de birocratia guvernamentala. Nu am avut niciodata o problema cu fosa mea septica, poate si gratie faptului ca a fost instalata cum trebuie, dar sunt sigur ca faptul ca o intretin corespunzator conteaza mult.
Iata ce functioneaza pentru mine:
1. Fac o inspectie anuala a fosei septice. Aceasta este o asigurare ieftina impotriva unei probleme majore ce necesita interventii majore, ceea ce se traduce in sume mari de bani. Mai mult, niciodata nu deschid capacul fosei, ceea ce nu ar trebui sa faceti nici dumneavoastra (poate doar daca sunteti expert in asa ceva). Exista o multime de lucruri rele acolo jos, asa ca las profesionistii sa faca treaba asta.
2. Robinetele care picura si toaletele care curg incontinuu trebuie reparate cat mai repede posibil. Prea multa apa nu este benefica fosei septice.
3. Mi-am deviat tevile de scurgere de pe acoperis astfel incat sa nu curga pe campul de drenaj.
4. Fosele septice nu sunt gramezi de ingrasaminte. Eu nu arunc zatul de la cafea, resturile sau mancarea pe canalizare.
5. Sistemele septice nu au fost facute pentru a arunca acolo tampoane, nisip (fie pentru pisici, fie pentru oameni) sau gunoi.
6. Poate parea ca fac teorie, dar ar trebui sa duceti uleiul de masina folosit la o statie speciala pentru eliminarea acestuia, in loc sa ii dati drumul pe canalizare. Acelasi lucru este valabil pentru uleiul de gatit, chimicale toxice, vopsea sau otrava.
7. Daca aveti un aparat de maruntire a gunoiului menajer, asigurati-va ca functioneaza corespunzator, nu doar amesteca resturile de mancare.
8. Nu indepartati niciodata sita de la chiuveta, poate doar ca s-o spalati. Ea ajuta la retinerea bucatilor mari de alimente pentru a nu ajunge in fosa septica.

Pe langa toate acestea, sunt foarte constiincios in a ma asigura ca le spun tuturor vizitatorilor si musafirilor mei lucrurile de baza despre ce pot si ce nu pot arunca in toaleta. Dupa vizita unei rude deosebit de incapatanate (se pare ca nu mai folosise niciodata facilitati sanitare legate la o fosa septica), am fost la cel mai apropiat magazin cu provizii pentru barci si am ales cateva semne mici ca acelea pe care le pun marinarii pe vasele lor pentru a avertiza de unele restrictii.
Pe semnul meu scria Va rog nu puneti nimic ce nu ati mancat mai intai in toaleta!. Da, la inceput cativa oameni m-au intrebat, destul de sfiosi de altfel, daca pot folosi hartia igienica.
Exista o serie intreaga de intrebari pe care ar trebui sa vi le puneti atunci cand sunteti proprietarul unei fose septice. V-ati gandit vreodata la costurile operationale de intretinere? De cata putere, chimicale sau alte produse este nevoie in intretinerea unei fose septice? Dar la taxele de golire si curatare? Incepeti sa va ganditi la asta, dar va asigur ca toate acestea adunate nu echivaleaza cu pretul inlocuirii fosei, o investitie serioasa pentru oricine.